25 مهر 1403
logo

مرکز تحقیقات علوم دارویی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

عملکرد پژوهشکده علوم دارویی در هیات رییسه دانشگاه بررسی شد

در نشست هیات رییسه دانشگاه که در تاریخ 27 آبان 97 در سالن شورای دانشگاه و با حضور دکتر کریمی ریاست و اعضا برگزار شد، دکتر عبداللهی رییس پژوهشکده علوم دارویی به معرفی فعالیت‌های این مرکز پرداخت و با اشاره به اهداف تأسیس پژوهشکده علوم دارویی گفت: پژوهشکده دقیقاً براساس اهداف از پیش تعیین‌شده مانند گسترش مرزهای دانش، رفع نیازهای کشور، ارتقا جایگاه دانشگاه و تربیت پژوهشگران در زمینه‌های مختلف علوم دارویی، ارتباط با صنعت و انجام آزمایشگاه‌های تخصصی فعالیت دارد و دستاوردهای بسیاری به دست آورده است.
رییس پژوهشکده علوم دارویی با معرفی  13 گروه تخصصی  تشکیل‌شده در این مرکز گفت: در این پژوهشکده، اجتماعی از اساتید و پژوهشگران بوجود آمده که  در قالب گروه‌های تخصصی کار می‌کنند و این الگوی موفقی است که می‌تواند در مراکز دیگر به اجرا درآید.
دکتر عبداللهی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تخصصی و تولیدات علمی هریک از مراکز فعال در این پژوهشکده گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 15 مقاله برتر در زمینه فارماکولوژی و سم‌شناسی است که 5 مقاله آن متعلق به اعضای این پژوهشکده است.

در ادامه هریک از اعضای هیات رییسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. دکتر کردی با تأکید بر لزوم مشارکت مراکز تحقیقاتی در عرصه بین‌الملل گفت: پژوهشکده علوم دارویی در این عرصه داوطلب شده و بایستی مراکز تحقیقاتی دیگر هم برنامه‌های آموزش و پژوهش بین‌المللی خود را گسترش دهند.
دکتر صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز، پژوهشکده علوم دارویی را جزء تجارب موفق در همکاری مراکز تحقیقاتی دانست و گفت: این پژوهشکده تنها مرکزی است که GLP دارد می‌تواند به صنعت گواهی کیفیت بدهد.
دکتر دلاوری معاون بهداشت نیز، با اشاره به ظرفیت خوب پژوهشکده علوم دارویی و دانشکده داروسازی گفت: باید مأموریت‌های جدیدی برای هر دو مرکز تعریف شود.

مطالعه کامل خبر

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه