25 مهر 1403
logo

مرکز تحقیقات علوم دارویی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه‌های برتر جهان اسلام معرفی شدند/رتبه دوم ایران در بین کشورهای مسلمان

به گزارش ایسنا، دکتر محمد جواد دهقانی، رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری درباره این رتبه‌بندی گفت: لیست برترین دانشگاه‌های جهان اسلام در سال ۲۰۲۱ منتشر شد که در این لیست ۵۸ دانشگاه ایرانی حضور دارند. ۳۹۸ دانشگاه از ۲۸ کشور اسلامی به عنوان دانشگاه‌های برتر معرفی شده‌اند. دانشگاه‌های دو کشور بحرین و موزامبیک برای نخستین بار در این فهرست قرار گرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی می‌تواند نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها را بر اساس معیارهای تعریف شده مشخص کند، توضیح داد: سه کشور ترکیه، ایران و مالزی به ترتیب با ۱۰۱، ۵۸ و ۳۱ دانشگاه در رتبه‌های نخست این لیست قرار دارند. 

به گزارش روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دکتر دهقانی درباره وضعیت دیگر کشورهای این لیست اظهار کرد: همچنین مصر با ۳۰،پاکستان با ۲۹، اندونزی با ۲۸، عربستان با ۲۶، الجزیر با ۱۴، مراکش با ۱۲، نیجریه با ۱۱، عراق با ۹، تونس با ۸، بنگلادش با ۷، اردن و امارات هرکدام با ۶، لبنان و قطر با ۴، قزاقستان با ۳ و اوگاندا با ۲ دانشگاه در رتبه‌های بعدی این لیست قرار دارند. آذربایجان، بحرین، برونئی، کامرون، کویت، موزامبیک، عمان، سنگال و سودان هرکدام یک دانشگاه در فهرست منتشر شده دارند.

اصل خبر

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه