26 مهر 1403
logo

مرکز تحقیقات علوم دارویی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

جوایز نوبل 2017 در رشته های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی- پزشکی، ادبیات، و صلح

به گزارش سایت نوبل پرایز، جوایز نوبل 2017 در رشته های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی- پزشکی، ادبیات، و صلح به افراد زیر تعلق گرفت:

نوبل فیزیک به طور مشترک به سه دانشمند به نامهای  Rainer Weiss، Barry C. Barish، و Kip S. Thorne به دلیل تلاشهایشان در زمینه آشکارساز "لایگو"(LIGO) و مشاهده امواج گرانشی اعطا شد

نوبل شیمی را سه دانشمند به نامهای Jacques Dubochet،  Joachim Frank، وRichard Henderson به پاس زحماتشان  در زمینه "الکترون کریومیکروسکوپی برای شناخت ساختار بیومولکول‌ها در محلول با رزولوشن بالا "دریافت کردند.

نوبل پزشکی به سه دانشمند آمریکایی به نام های Jeffrey C. Hall،  Michael Rosbash، و Michael W. Young به خاطر تلاش هایشان در شناخت مکانیزم های مولکولی کنترل کننده ساعت زیستی بدن، تعلق گرفت.

نوبل ادبیات را Kazuo Ishiguro نویسنده انگلیسی ژاپنی تبار دریافت کرد. این جایزه از این جهت به کازو تعلق گرفت که در رمان‌هایی مملو از عواطف و احساسات از خلا موجود در پشت پرده احساس رویاگونه ما با جهان هستی پرده برداشته است.

نوبل صلح به دلیل تلاش‌های "کمپین بین‌المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای ICAN " برای از میان برداشتن سلاح‌های هسته‌ای به این گروه اعطاء شد.

 
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه