25 مهر 1403
logo

مرکز تحقیقات علوم دارویی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری برنامه تبادل دانشجویی و حضور اعضای پژوهشکده علوم دارویی

برنامه تبادل دانشجویی (Student Exchange program یا به اختصار SEP) سالیانه توسط مجمع بین الملل دانشجویان داروسازی (IPSF) برگزار می شود که در آن برای گزیده ای از دانشجویان داروسازی هر کشور، این فرصت فراهم می شود تا طی دوره های کوتاه مدت به سایر کشورها سفر کرده و با نظام سلامت، سیستم آموزش و آداب و رسوب آن کشور بیشتر آشنا شوند.
با شیوع بحران COVID19 در جهان، برنامه ی SEP2020 به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد. در این راستا، کشور ایران نیز در تاریخ های 7، 8، 10 شهریورماه میزبان دانشجویانی از کشورهای فرانسه، اندونزی و لهستان بود که طی آن تلاش شد تا دانشجویان غیرایرانی، با نظام دارویی کشور، سیستم آموزش داروسازی در ایران، فرصت های شغلی داروسازی و آداب و رسوب ایران بیشتر آشنا شوند.
در روز جمعه ٧ شهریور ١٣٩٩، وبینار “Investment for future pharmacists” با سخنرانی دکتر امیرحسین حاجی میری و با محوریت شناخت و یافتن استعدادها و توانایی های لازم برای موفقیت در مسیر شغلی برگزار شد. در روز شنبه ٨ شهریور، طی سخنرانی استاد دکتر محمد عبداللهی، ترانه موسوی، دکتر مدیحا خلید و دکتر سنا خضرنیا در وبینار "Pharmacy education from past to present” در وهله اول، دانشجویان با تاریخچه و نظام کنونی آموزش داروسازی در ایران آشنا شده و سپس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده ی داروسازی و دانشکده بین الملل داروسازی دانشگاه تهران، به عنوان برترین ساختارهای آموزش داروسازی در ایران معرفی شدند.
در روز آخر بخش علمی برنامه (دوشنبه ١٠ شهریور)، در وبینار با موضوع "Pharmaceutical health and public health in Iran” و با سخنرانی دکتر نیره آیتی، دکتر سنا خضرنیا و دکتر آتوسا بنیانی سعی بر آن شد تا دانشجویان مهمان به طور کامل با نظام سیاست گذاری دارویی و جایگاه سلامت عمومی در ایران آشنا شوند.

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه